خرید اینترنتی آموزش ایروبیک

این آموزش توسط بسیاری از مربیان این رشته ورزشی استفاده شده

این مجموعه برای کسانی که قصد خوش اندام شدن را دارند پیشنهاد می شود

مجموعه استثنایی آموزش ایروبیک برای علاقه مندان این رشته و کسانی که به فکر زیبایی و سلامت با این رشته ورزشی هستند

خرید آموزش ایروبیک

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

این محصول به صورت اورجینال از فروشگاه ارائه میشود و شماره مجوز در توضیحات درج گردیده

خرید پستی

کاملترین مجموعه در 4DVD فقط 19800 تومان! شماره مجوز: ۱۲۵۴۸۷

با خرید این مجموعه استثنایی همیشه تناسب اندام رویایی داشته باشید
============================================

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۷ شهريور ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۲:۴۰ | نويسنده : مربي ايروبيك
رازهاي ايروبيك

اگر از وضعيت اندام خود رضايت نداريد، اگر مي خواهيد زيبايي اندام تان را حفظ كنيد و هميشه سالم و با طراوت باشيد، با «ايروبيك» مي توانيد به آرزوهاي خود جامه عمل بپوشانيد و كاهش وزن، لاغري موضعي، تناسب اندام واقعي و افزايش طول عمر به دست آوريد!اكنون در سايتها و باشگاه هاي ورزشي به آساني مي توان اين تبليغات را ديد و شنيد! اين موضوع سبب شد با دكتر «حميدرضا رحيمي»، متخصص طب فيزيكي، توانبخشي و الكترودياگنوز، گفتگو كنيم تا افزون بر آشنا شدن با اين ورزش، بايدها و نبايدهاي آن را هم بررسي كنيم.

*آقاي دكتر رحيمي! در ابتدا درباره ورزش ايروبيك توضيح بفرماييد.
**ايروبيك يا حركات موزون هوازي از روش هاي تمريني براي كسب آمادگي جسماني (هوازي) است. اين ورزش سبب افزايش توانايي قلب و عروق و سيستم تنفسي مي شود.
در مجموع، هر گونه فعاليتي كه نياز بدن به استفاده از اكسيژن را براي مدت قابل توجهي افزايش دهد «ايروبيك»، نام دارد.
ايروبيك از دهه ۱۹۶۰ رايج شد و در سال ۱۹۸۰ در زمره پرهوادارترين ورزش دنيا قرار گرفت.
اين ورزش سبب افزايش قدرت، سرعت و هماهنگي بين اعصاب و عضلات و انعطاف پذيري مي شود. چون در اجراي حركات ايروبيك تمركز ذهني از اهميت بسزايي برخوردار است، در نتيجه اين ورزش سبب رشد ذهني و توسعه خلاقيت هم مي شود.


از آنجا كه حركات ورزشي ايروبيك با سوخت چربي بدن همراه است، با انجام آن، چربي هاي اضافه بدن به عنوان سوخت يا انرژي مصرف مي شود و وزن بدن كاهش مي يابد.
همچنين با ادامه چنين حركاتي، به تدريج ساز و كار قلبي، عروقي و تنفسي از كارايي بهتري برخوردار مي شود.
ايروبيك به سبب اعمال هوازي موزون و هماهنگ كه با موزيك همراه است، وسيله اي بسيار مؤثر براي جلوگيري از افسردگي و بي حوصلگي خواهد بود.نتايج تحقيقات نشان داده است، انجام فعاليتهاي قدرتي، بهترين راه براي جلوگيري از پوكي استخوان است. هنگامي كه فرد فعاليت قدرتي انجام مي دهد به علت فشار زيادي كه روي استخوان هاي بدن وارد مي كند، كلسيم سازي در استخوان ها بهتر و در نتيجه با انجام اين ورزش از پوكي استخوان جلوگيري مي شود.
وقتي درباره ايروبيك صحبت مي شود بيشتر افراد تصور مي كنند كه اين حركات يك ورزش انفرادي مانند دويدن و شنا كردن است، در حالي كه اين ورزش، گروهي است، به طوري كه سبب توسعه مؤلفه هاي آمادگي جسماني در انسان مانند قدرت استقامت، انعطاف پذيري، هماهنگي، چابكي، تعادل، توازن و واكنش مناسب مي شود. ايروبيك اين فاكتورها را در بدن انسان افزايش مي دهد و بي شك فردي كه درصد بالايي از اين فاكتورها را داشته باشد از آمادگي جسماني مطلوبي برخوردار است.
در تمرين هاي ايروبيك بر خلاف تمرين هاي آمادگي جسماني كه بين تمرين ها، استراحتهاي كوتاه در نظر گرفته مي شود، اجراي حركات بدني زماني در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقيقه را به خود اختصاص مي دهد.
سابقه ايروبيك در آمريكا و ساير كشورهاي اروپا و آسيا به بيش از ۴۰ سال مي رسد در ايران نيز سالها اين ورزش رايج بوده است. پژوهشگران و متخصصان تربيت بدني هر نوع فعاليت طولاني مدت و با شدت كم، مانند دويدن، كوهنوردي، دوچرخه سواري، شنا، پياده روي و طناب زدن را از فعاليتهاي ايروبيكي و هوازي مي دانند.
*در سخنان خود گفتيد كه ايروبيك سبب افزايش حافظه مي شود، چگونه اين ورزش حافظه فرد را تقويت مي كند؟
**ايروبيك از حركات تركيبي تشكيل شده است و افرادي كه در كلاس هاي اين ورزش شركت مي كنند به دليل اينكه بايد اين حركات را در ذهن خود بسپارند، ناخودآگاه ذهنشان مشغول حفظ آنها مي شود و از حالت افسردگي و ناراحتي هاي روحي، دستكم براي مدت ۴۵ دقيقه تا يك ساعت خارج مي شوند.
*چه رژيم غذايي و يا چه مقدار كالري در زمان انجام اين ورزش يا پس از آن مناسب است؟
**فردي كه اين ورزش را انجام مي دهد بايد بداند كه هر غذا و يا ميوه اي چه اندازه كالري دارد و با انجام ورزش چند كالري انرژي از دست مي دهد، در نتيجه برقراري تعادل بين اين دو عامل سبب مي شود وزن در حد متعادل باقي بماند و سوخت و ساز بدن با ميزان كالري هماهنگ باشد.متأسفانه اكنون افراد علاقه مند هستند هر چه سريعتر لاغر شوند و به اين خاطر از رژيم هاي درست غذايي استفاده نمي كنند. آنها در مواردي حتي صبحانه نمي خورند و در زمان انجام ورزش هاي ايروبيك به خاطر فعاليت زياد، دچار افت فشار خون مي شوند. به نظر من اگر تغذيه درست و مناسبي وجود نداشته باشد، نمي توان به خوبي ورزش كرد.
*براي موفقيت در اين ورزش چند ساعت بايد تمرين كرد؟
**اگر كسي بخواهد از اين ورزش نتيجه بگيرد، بايد به مدت ۸ هفته و در هر هفته ۳ تا ۵ جلسه به مدت يك ساعت ايروبيك كار كند تا آثار جسماني و رواني مطلوب آن را مشاهده كند.
*چه گروه هاي سني مي توانند ورزش ايروبيك را انجام دهند و آيا در اين ورزش محدوديت سني نيز وجود دارد؟
**در ورزش ايروبيك، هيچ محدوديت سني وجود ندارد و كودكان، سالمندان و حتي زنان باردار مي توانند اين ورزش را انجام دهند.
*زنان باردار چگونه مي توانند ورزش ايروبيك را انجام دهند؟
**گرچه زنان باردار بخصوص كساني كه پيش از بارداري اين ورزش را انجام مي دادند، به آساني مي توانند از ايروبيك بهره مند شوند، اما آنها بايد در انجام اين ورزش، ايمني هاي دوران بارداري را در نظر بگيرند. جهش، پرش و چرخشي كه شدت آن زياد است نبايد در اين دوران انجام شود. راه رفتن، در جا زدن، انجام حركات كششي و نيز تمريناتي كه در كلاس هاي آموزشي داده مي شود، براي زنان باردار مشكلي نخواهد داشت؛ همچنين اين افراد بايد در سالني كه از هواي مناسبي برخوردار است، ورزش كنند. زنان باردار بهتر است زير نظر مربي مخصوص از دستگاه هاي بدنسازي استفاده كنند و ورزش هاي قدرتي را نيز انجام دهند.
اگر اين اصول رعايت شود، اين ورزش سبب جلوگيري از بروز افسردگي در آنها مي شود، حال آنكه بسياري از زنان پس از زايمان از اين اختلال رنج مي برند؛ همچنين زايمان اين ورزشكاران نيز بسيار آسان تر از زنان ديگر خواهد بود.
*به نظر شما براي فراگير شدن اين ورزش چه اقداماتي بايد انجام شود؟
**بايد تعداد كلاس هاي آموزشي افزايش يابد تا افراد با علم ورزش ايروبيك آشنا شوند، همچنين بايد چند نوبت در سال از اين كلاس ها سركشي شود. چون فرهنگ ورزش در كشور ما جايگاه مطلوبي ندارد، همچنين متأسفانه اكنون در برخي از اين كلاسها به جاي ايروبيك به انجام حركات موزون و ريتميك اقدام مي شود و از موزيك هاي نامناسبي استفاده مي شود كه افزون بر تلف كردن وقت كلاس، وجهه سازنده ورزش را نيز خدشه دار مي كند؛ نيز مربيان بايد آموزش هاي تخصصي را فرا گيرند و دقت كافي را در گرم و سرد كردن بدن ورزشكاران داشته باشند، زيرا وقتي اين اقدامات بر پايه اصول علمي انجام نشود، به بدن ورزشكار آسيب مي رساند. در اين ميان، بايد به اخلاق خوب مربيان در جذب مردم به سوي ورزش و سلامت هم اشاره كرد.
*انجام ورزشهاي ايروبيك در چه زمانهايي در شبانه روز موجب كاهش وزن مي شود؟
**اگر تمرينات در ابتداي صبح و زماني كه شكم خالي است انجام شود، بهترين تأثير را در كاهش وزن دارد، چون در ابتداي صبح ذخاير گليكوژن بدن به علت مصرف آن در مدت خواب شبانه در پايين ترين سطح است، بنابراين بدن مجبور است از ذخاير چربي بدن براي تهيه انرژي مورد نياز ورزش استفاده كند.
در هر صورت بهتر است، دستكم ۱۵ دقيقه تمرين ايروبيك در صبح با استفاده از دوچرخه ثابت، پياده روي سريع و دويدن انجام شود و از اختصاص ۵ دقيقه حركات مربوط به شكم نيز نبايد غافل شد. اجراي اين تمرينات و به نظم درآوردن آن سبب مي شود از همان ابتداي صبح بدن با سرعت متابوليسم بالاتري، شروع به كار كند و همين عامل در طول روز روند چربي سوزي را برايش، آسانتر مي كند.
*سختي تمرينات ايروبيك چگونه سنجيده مي شود؟
**با تعيين و اندازه گيري ضربان قلب، همچنين با انجام آزمايش صحبت كردن مي توان سختي تمرينات را بررسي كرد. فرد بايد بتواند هنگام تمرين به راحتي صحبت كند.
*چه توصيه اي به افرادي كه اين ورزش را انتخاب مي كنند، داريد؟
**افراد با سن بيشتر از ۴۰ سال بايد اين ورزش ها را با مشورت پزشك، انجام آزمايشهاي تراكم استخوان و گرفتن نوار قلب شروع كنند تا دچار مشكل نشوند؛ همچنين افراد مسن بايد مراقب بافت نرم بدن باشند و نيز بهتر است كه با افزايش سن از وزنه هاي سبكتر براي انجام تمرينات استفاده كرد.
پيشنهاد مي شود در مدت تمرين در يك روز، هر چند دقيقه حركات عوض و از انجام فعاليتهاي تكراري خودداري شود. بايد لباسي براي انجام ورزش ايروبيك انتخاب شود كه راحت و داراي قابليت كشش باشد، فرد همچنين بايد كفش ورزشي مناسب بپوشد تا از آسيب رسيدن به كف پا جلوگيري كند.
افراد هنگام انجام حركات ايروبيك، موزيك ملايم گوش مي كنند و كمتر خسته مي شوند، بنابراين توصيه مي شود، اين حركات با شنيدن موزيك مناسب همراه شود.

منبع:
http://www.aerobic-exercise.ir


برچسب‌ها: ،


نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]